Kurier DPD
Tadeusz Smal
2011-01-16 19:24:21 UTC
Post by Kris
Post by Torbut
Zamowilem cos na Allegro, sprzedawca wyslal to kurierem DPD.. Kurier
przyjechal o 12, pocalowal klamke i pojechal bo bylem w pracy.
Nastepnego dnia przyjechal o godzinie 18 i przesylke odebralem.
Teraz sprzedawca chce abym mu doplacil za drugie doreczenie. Przeciez
przesylka nie wrocila do nadawcy tylko lezala w magazynie przez noc.
Czy sprzedajacy probuje mnie naciagnac?
Teraz to możesz go olac. Ty masz towar on pieniądze. Ale dla formalnosci
poproś go aby przesłał Tobie info w którtym punkcie cennika DPD ma taka
opłatę za próbę doręczenia..
Jest to w regulaminie a cenniku i ma tak każda firma kurierska.
"Filozofów" z tego wątku poprosiłbym o podanie swoich nicków na allegro
abym wrzucił Was na swoją czarna listę.
Ja się nie skrywam
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 19:27:26 UTC
Post by januszek
I nie zapewnił obecności osoby odpowiedzialnej za awizację towaru w
miejscu odbioru przesyłki co spowodowało koszty u nadawcy, więc ten go
obciążył ;P
Kurier mógl awizować przesyłke. Żaden problem. Kupujacego żadna umowa z
DPD niełaczyła, a skoro sprzedający podpisał taka umowę że płaci za
każda "próbe" doręczenia to jego problem.
Ja akurat nie słysząłem o takiej opłacie w zadnej z firm kurierskich.
Ale byc może DPD cos takiego wprowadziło- słyszał ktos o tym?
Zapis o płatnym dodatkowo kolejnym doręczeniu jest w regulaminów każdej
firmy kurierskiej
Miałem umowy podpisane z DHL,GLS a teraz DPD
sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 19:48:01 UTC
Post by januszek
Post by qwerty
Śmieszny jesteś.
par 4 załącznika 3 Warunków wykonywania usług krajowych DPD -
http://www.dpd.com.pl/subpage.asp?ID_kat=2&ID=29&Mark=16
Post by qwerty
Czasami kurierzy nie zajeżdżają na podany adres, a mówią że byli.
Kupujący ma brać urlop, bo dla kuriera nie chce się zadzwonić i umówić
się gdzie ma zawieźć? Ostatnio kurier dzwonił o której będę w domu.
Poinformowałem, że jestem teraz i może przyjeżdżać (była godzina 12).
Odpowiedział, że będzie między 16 a 17. Czekałem na niego do 17:10 i
wyszedłem z mieszkania.
Firma kurierska dostarcza przesyłkę pod wskazany adres w określonym
dniu. Jak ktoś nie rozumie jak taka usłyga działa to IMO nie powinień z
niej korzystać.
Jest jak piszesz ale filozofów nie brakuje.
Też mi się czasami tacy zdarzają żądając doręczenia po 16 czy później bo
oni pracują.
Gdy jednak podaje im cenę z za takie ekstra doręczenie po godzinach
to uzgadniają zawsze jakiś zastępczy adres dla doręczenia.
Ze swej strony zawsze uzgadniam z Klientami dokładny termin wysyłki
i potwierdzam wysłanie paczki.
Jeżeli chodzi zaś o DPD to gdy na fakturze jest taka pozycja za kolejną
próbę doręczenia to składam reklamację gdy nikt do mnie nie zadzwoni z
informacją o nieudanej próbie doręczenia.
Po informacji próbuję skontaktować się z Klientem
Gdy mi się to uda i po wyjaśnieniu okoliczności niedoręczenia bo czasami
to ściemy kurierów,że byli a nikogo nie zastali, gdy zgadzają się
dopłacić za kolejną probe doręczenia to jest ona doręczana.
Jeżeli nie udaje mi się skontaktować lub trafiam na filozofa
to dzwonię do oddziału doręczającego aby odesłali do mnie przesyłkę
Z dokonanej wpłaty odejmuję koszt wysyłki i powrotu
i jak coś zostaje to przelewam na konto osoby Kupującej.
Straszono mnie sprawami sądowymi ale jakoś jeszcze nie miałem takowej
choć straszącymi była i Pani prokurator oraz inspektor NIK
sklep: http://trawki.pl/
jerzu
2011-01-16 19:41:40 UTC
Post by Tadeusz Smal
Jest to w regulaminie a cenniku i ma tak każda firma kurierska.
Nie pisz "każda" bo to nieprawda.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński ***@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
jerzu
2011-01-16 19:50:08 UTC
Post by Tadeusz Smal
Miałem umowy podpisane z DHL,GLS a teraz DPD
DHL - kurier zostawia awizo, druga próba dostarczenia po dwóch dniach
- bezpłatna
GLS - kurier zostawia awizo
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński ***@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Tadeusz Smal
2011-01-16 19:59:30 UTC
Post by glang
Post by Kris
Ja akurat nie słysząłem o takiej opłacie w zadnej z firm kurierskich.
Ale byc może DPD cos takiego wprowadziło- słyszał ktos o tym?
ma niestety
chciałem w środę nadać przesyłkę żeby dowieźli w piatek. pomyślałem że
znając życie przesyłka któa lezy cały tydzień nie dojdzie w określony
dzien. a to paleta więc nie każdy kurier powiezie
no i okazało się że mogą obziążyć mnie kosztem magazynowania a jak
klient nie odbierzeto ponownym doręczeniem
myślę że za chwilę DPD straci sporo klientów tym "numerem"
:)
To nie żaden numer a takie zapisy o płatnym przechowywaniu w magazynie
niedoręczonych przesyłek , płatnych kolejnych doręczeniach mają
wszystkie firmy kurierskie.

W regulaminie jest też zapis,ze przesyłka powinna być doręczona w dniu
następnym i niedoręczona w terminie jest doręczana za 1zł
Coprawda jest to opisane,że dotyczy to przesyłek adresowanych do firm bo
do osób prywatnych dają sobie 48 godzin ale składałem odwołania od
takich odpowiedzi na moje reklamacje .
Ze sposobu adresowania na imię i nazwisko nie wynika czy jest to osoba
prywatna czy też osoba wykonująca działalność na własne nazwisko

sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 20:13:02 UTC
Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości grup
Post by januszek
I nie zapewnił obecności osoby odpowiedzialnej za awizację towaru w
miejscu odbioru przesyłki co spowodowało koszty u nadawcy, więc ten go
obciążył ;P
Śmieszny jesteś. Czasami kurierzy nie zajeżdżają na podany adres, a
[...]
Widocznie nie zależało Tobie na otrzymaniu tej przesyłki
Wystarczyło zadzwonić do kuriera i powiedzieć jemu,że wychodzisz za
10-15 minut i o której będzie.
Podaj proszę swój nic na allegro abym wpisał Ciebie na Czarna listę
sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 20:27:22 UTC
Post by Torbut
[...]
Dzieki za odp.
:)
Niestety nie próbuje bo skoro była nieudana próba próba doręczenia
to za kolejną próbę doręczenia DPD policzy sobie opłatę.
Zastrzezona godzina doręczenia np do której tam oraz po popołudniu czy
wieczorem , doręczenia w soboty tez są dostępne ale za dodatkową opłatą,
która wynosi od 50% ekstra do kilkuset % wartości opłaty podstawowej.
To,że następnego dnia kurier przywiózł Tobie paczkę o 18
bez dopłaty za takie popołudniowe doręczenie dobrze swiadczy o nim
bo zasadniczo powinien on tak długo rozwozić paczki tak aby do 15 był
już on rozliczony.
Kurierzy jednak maja płacone od doręczonej paczki i jesli chca zarobić
to sami z siebie doręczają w ramach standardowych opłat po godzinach
Oczywiście jest wyznaczona godzina w każdej firmie do której wszyscy
muszą się zjechać tras by zdać odebrane w ciągu dnia paczki, które po
posortowaniu TIRy nocą rozwiozą po Polsce
Nie ma on płacone nadgodzin a ma płacone od doręczonej paczki
sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 20:35:33 UTC
Post by jerzu
Post by Tadeusz Smal
Jest to w regulaminie a cenniku i ma tak każda firma kurierska.
Nie pisz "każda" bo to nieprawda.
Miałem umowy z trzema i praktycznie rzecz biorąc
wszystkie te umowy założenia ogólne świadczenia usług maja takie same.
Podaj konkretny przypadek firmy , która nie ma tego zapisu

sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 20:44:34 UTC
Post by jerzu
Post by Tadeusz Smal
Miałem umowy podpisane z DHL,GLS a teraz DPD
DHL - kurier zostawia awizo, druga próba dostarczenia po dwóch dniach
- bezpłatna
GLS - kurier zostawia awizo
Kurier DPD tez powinien zostawić awizo
a z tymi obiema wymienionymi firmami miałem podpisane umowy
i niczym jakość ich usług nie różni się od DPD
Z DHL sam zrezygnowałem bo byli najdrożsi
min za doliczanie za różne takie
GLS był OK ale gdy zimą wysyłałem z uwagi na swój asortyment mniej
paczek niż zadeklarowane w umowie to podnieśli mi stawki

sklep: http://trawki.pl/
jerzu
2011-01-16 21:06:57 UTC
Post by Tadeusz Smal
Podaj konkretny przypadek firmy , która nie ma tego zapisu
Podałem Ci dwie. Nie moja wina że masz kiepskie umowy z firmami
kurierskimi.

P.S. Trzecia to "Siódemka".
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński ***@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Remek
2011-01-16 22:07:35 UTC
Kurier > przyjechal o 12, pocalowal klamke i pojechal bo bylem w pracy...
W formularzu opcji dostawy oczywiście podałeś telefon kontaktowy i
informację w jakich godzinach jesteś pod wskazanym adresem?

Remek
Mikołaj Tutak
2011-01-16 22:39:39 UTC
Post by Tadeusz Smal
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/
Po jakiemu jest to zdanie:
"Przy zakupie powyżej łącznie 10 kg wszystko wysyłam pocztą kurierską
jako tańszej opcji"?
Mikołaj
Budzik
2011-01-16 23:00:22 UTC
Post by Tadeusz Smal
Post by Kris
Post by Torbut
[...]
ale co ma twoja umowa z kurierem do umowy kupujacego ze sprzedawca?
--
Pozdrawia... Budzik
DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU
W CELU USTALENIA CZY PRACOWNIK MA PRACĘ WE KRWI CZY W DUPIE
Tadeusz Smal
2011-01-16 23:33:16 UTC
Post by Mikołaj Tutak
Post by Tadeusz Smal
[...]
Moj polonista mawiał, że nie ważne z jakimi błędami się pisze
czy mówi bo najważniejsza jest funkcja komunikatywna
Zapytam więc czy rozumiesz czy nie rozumiesz o co mi chodzi w zdaniu
które zacytowałeś?
Patent na czepianie się słówek u mnie ma jerzu
o ile jest to ten sam "jerzu"?
:)))))
sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 23:40:51 UTC
Post by jerzu
Post by Tadeusz Smal
Podaj konkretny przypadek firmy , która nie ma tego zapisu
Podałem Ci dwie. Nie moja wina że masz kiepskie umowy z firmami
kurierskimi.
P.S. Trzecia to "Siódemka".
Jak zwykle pieprzysz głupoty i teoretyzujesz!
Miałem umowy i z DHL, i z GLS i przerabiałem z nimi wielokrotnie w
praktyce warunki doręczania lub niedoręczenia przesyłek.

sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 23:50:25 UTC
Post by Budzik
Post by Tadeusz Smal
Post by Kris
Post by Torbut
[...]
Ma bardzo istotne bo tylko na warunkach i cenach określonych moją umową
z daną firmą kurierską mogę wysłać przesyłkę.
Jeżeli coś komuś nie pasuje to zawsze może sam wystawić zlecenie na
odbiór przesyłki wpłacając mi tylko za zakupiony towar oraz koszt
opakowania.
Obudź się Budziku
:)
sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-16 23:59:37 UTC
Post by Remek
[...]
Telefon do Klienta o ile dobrze wiem
teraz w DHL jest standardową procedurą
DPD i w GLS jest to tylko wola kuriera czy zadzwoni.
Jeżeli chodzi o godziny doręczenia to w każdej z tych firma zastrzeżenie
godziny doręczenia na blankiecie jet dodatkowo płatne.
sklep: http://trawki.pl/
Tadeusz Smal
2011-01-17 00:04:40 UTC
Post by Kris
Post by glang
nie naciąga. jego obciążyli to on Ciebie.
trzeba jakośto załątwić polubownie :)
Ale co ma do tego kupujacy? To sprzedawca ma rozliczenia z DPD. Kupujacy
zapłacił za przesyłke tyle ile życzył sobie sprzedawca i koniec tematu.
:)
I pewnie według Ciebie kupującemu należy się komentarz
zaraz po dokonaniu wpłaty przez niego?
sklep: http://trawki.pl/
januszek
2011-01-17 07:32:31 UTC
Post by Budzik
ale co ma twoja umowa z kurierem do umowy kupujacego ze sprzedawca?
Skoro dwoje dorosłych ludzi umawia sie na to, ze jeden drugiemu wysle
paczke za posrednictwem firmy kurierskiej to mozna domniemywac, ze obie
strony rozumieja jak dzialaja firmy kurierskie i na czym polega taka
usluga, prawda? Bo problem sprowadza sie do tego, ze w tu opisanym
przypadku Odbiorca najwyrazniej myli rzeczywistosc ze swoimi
wyobrazeniami.

j.
--
http://www.predkosczabija.pl/