kule plazmowe
Tomasz Czapla
2005-01-20 07:16:27 UTC
Witam.
Szuka³em w archiwum, ale nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
Na Allegro pojawiaj± siê czasem kule plazmowe. S± wype³nione gazem, który
przewodzi pr±d.
Chcia³bym siê zapytaæ jaka jest ¿ywotno¶æ takiej kuli.
Czy kto¶ ma j± w³±czon± przez d³ugi czas i u¿ywa jej d³u¿ej ni¿ rok?

Charlie
JFK
2005-01-20 08:43:58 UTC
Post by Tomasz Czapla
Witam.
Szukałem w archiwum, ale nie ma odpowiedzi na moje pytanie.
Na Allegro pojawiają się czasem kule plazmowe. Są wypełnione gazem, który
przewodzi prąd.
Chciałbym się zapytać jaka jest żywotność takiej kuli.
Czy ktoś ma ją włączoną przez długi czas i używa jej dłużej niż rok?
Nie sa wypelnione zadnym gazem tzn najpewniej normalnym powietrzem
ogolnie zasada dzialania opiera sie na pradzie o baaaardzo wysokim
napieciu i minimalnym natezeniu
Kumpel wyprodukowal cos takiego w oparciu o taka duza zarowke i
transformator ze starego tv ;-)
ogolnie to jest dosyc trwale bo tam nie bardzo ma sie co zuzywac
nic sie nie spala nic sie nie rusza wiec jesli uzyto elementow
elektronicznych sensownej jakosci to powinno dzialac bardzo dlugo
JFK
kontakt ze mna:
www.jfk.okg.gdynia.pl/poczta
lub(wolniej)na adres z From
Piotr P. (PiTkom)
2005-01-20 12:08:07 UTC
Post by JFK
Nie sa wypelnione zadnym gazem tzn najpewniej normalnym powietrzem
http://www.karwasz.it/toys/elmag/main-pl

"Kula plazmowa skałada się ze sferycznej szklanej bańki wypełnionej
rozrzedzonym gazem (1-10 mm Hg) oraz centralnej elektrody. Cokół lampy w
miejscu, gdzie osadzona jest kula zawiera elektryczny obwód oscylacyjny,
który zasila elektrodę wysokim napięciem ok. 10 000 V ze zmienną
polaryzowalnością o częstotliwości ok. 35 000 Hz."
GG: 6369571
tlen: pitkom